gravid & mammabarn

GRAVIDTRÄNING

Gravid

Under din graviditet vill du må bra, träna säkert och förbereda dig inför förlossning och första tiden med din bebis! 


Vi hjälper dig att bygga upp och bibehålla styrkan att bära på en kropp i förändring, stabilisera bäcken och ländrygg samt förbereda dig inför förlossningen genom kombinationen ökad styrka och förmåga att slappna av med andning och kroppskännedom. Rätt träning innan förlossning gör det också lättare för kroppen att återhämta sig och komma i form efter födseln. 


Gravidkroppen är mer benägen att skada sig och uppleva smärtor i tex rygg och bäcken på grund av förskjutningen av tyngdpunkten i kroppen, ökad vikt och hormonell förändring som mjukar upp ligament och skapar instabilitet i leder. Gravid Pilateskurs är säkert att utföra under alla tre trimestrarna då du tränar i grupp om max 4 personer. På så vis får du personlig träning i grupp med bästa möjliga träning för en kropp som ändras från vecka till vecka, och en trygghet i vetskapen att du tränar på ett säkert sätt både för dig och din bebis.  Träningen sker tryggt med de unika pilatesmaskinerna Reformer och Wunda Chair.

Se även Gravidmassage
gravidträning bokadirekt.se

Kursdatum


Vårterminen 2020 ONSDAGAR 18:30

Kurs 1  börjar  den 5 januari 

Kurs 2 börjar den 4 mars 

Kurs 3 börjar den 22 april

Varje kurs är 5 ggr, priset är 1.530:- 

Du bokar din kursplats antingen med en bokning online på valt kursstartsdatum eller mailar till info@balanceforyou.se

Kursen  leds av Catrin Andersson: Leg.Fysioterapeut, Pilatesinstruktör, Personlig Tränare och mamma.

gravidträning

MAMMABARNTRÄNING

MammaBarn

MammaBarn Pilates Matwork - Onsdagar 10:00

Ta med din bebis till oss för träning av din "mamma-mage"! 

Pilates är en säker träningsform för att stärka dina inre & djupa magmuskler samt din bäckenbottenmuskulatur, att stärka de djupa magmusklerna är av stor vikt för att minska "diastasen" (magmuskeldelningen) som ca 30 % av kvinnorna lider av 8 veckor efter förlossning. 


Klassen fokuserar på de "förändringar" din kropp utsatts för under graviditet och förlossning. De hållningskorrigerande övningarnas syfte är att återfå bålstabilitet samt träna överkroppens styrka. Men övningar för hela kroppen utlovas! 


När du tränar hos oss gör du det i små grupper om max 10 deltagare, det ger dig ett fint tillfälle att träffa andra mammor som befinner sig i en liknande situation. Sitt gärna ner efter klassen, umgås och ta en fika!


Vi ser gärna att du har genomgått en efterkontroll och att det gått 6-8 veckor innan kursstart! Vi ser också gärna att ditt barn inte kryper för långt från din matta!


Vårtermin 2020 ONSDAGAR kl 10:00

Kurs 1 börjar den 22 januari (ej v. 9)

Kurs 2 börjar den 25 mars (ej v. 16)

Varje kurs är 8 ggr, priset är 1.420:-. 

Du kan drop in träna i mån av plats  Drop-in plats bokar du här! 

Priset för drop-in är 225:- eller 4 träningsbiljetter

Kursen leds av Juliet Burud, lic. STOTT Pilatesinstruktör och mamma till fyra egna barn. Din kursanmälan/förfrågan mailar du hit