Vi erbjuder bl.a. personlig tränare, pilates och somamove i Täby

GRUPPTRÄNING

PILATES läs mer nedan

SOMA MOVE® läs mer nedan

YOGA läs mer nedan

 

SMALL GROUP CONCEPT - SGC

PT GRUPPER -  se mer information nedan

Pilates

I Pilatesträningen kombineras styrka, stabilitet, smidighet och balans. Alla är unika och tränar efter sin egen förmåga, det spelar med andra ord inte någon roll om du är nybörjare eller avancerad. 

Med regelbunden Pilatesträning kommer du snabbt märka att du har mindre smärta och mer energi! Under ett pass arbetar du igenom hela kroppen och skapar stabilitet och lugn, när små och stora muskler lär sig arbeta i harmoni.

 

PILATES MOVEMENT AWARENESS 

I det här passet tränar vi de naturliga rörelserna som finns i kroppen i alla tre rörelseplan, samt basövningar inom Pilatesmetoden. Passar dig som deltagit i PilatesBack/Rehab men likväl dig som vill arbeta grundligt med tekniken samt hitta ett flöde i kroppen. Stående övningar varvas med sittande och liggande.

PILATES MATWORK

Klassisk Pilates på matta. Passet har en kontinuerlig progression vilket gör att som deltagare kan hitta din egen nivå och stanna upp just där du befinner dig för stunden. Du tränar med kroppen som belastning men olika redskap kan också användas (bollar, ringar, cylindrar, gummiband, vikter...) Passar både för nybörjaren och den mer avancerade utövaren!

PILATES APPARATUS

Läs mer om Apparatus träning längre ner under rubriken Small Group Concept.

Soma Move®

SOMA MOVE® Du tränar på ett atletiskt men ändå mjukt sätt. Du arbetar med kroppen som ditt motstånd och med underlaget som ditt redskap. Hela passet är ett oavbrutet flöde av rörelsemönster där fokus är att arbeta med kroppen som en enhet i harmoni med andningen. 

Inom SOMA MOVE® arbetar vi med kondition, uthållighet, styrka, explosivitet, stabilitet, rörlighet och koordination. Vi segregerar dem aldrig utan låter dem fylla kroppen som en möjlighet.

Njut av det 45 minuter långa passet där svett- & träningsvärksgaranti utlovas! Det här är ett pass du inte vill leva utan när du väl testat det!

Ashtanga Yoga

En dynamisk och kraftfull form av HathaYoga som passar dig som vill utmanas lite och gillar att svettas. Klassen inleds med en kort stund i stillhet, varefter vi värmer upp kroppen med solhälsningar. Vi går igenom både stående och sittande positioner där vi fokuserar på grundteknik för att bygga styrka och rörlighet på ett skadefritt sätt. Avslutningsvis varvar vi ner och ger kroppen möjlighet till återhämtning i form av guidad djupavslappning.

Du behöver inte ha någon tidigare erfarenhet av yoga, bara viljan och lusten att praktisera. Vi jobbar helt utan krav på prestation och anpassar positioner efter behov.

SMALL GROUP CONCEPT - SGC

Bättre resultat med PT-grupper

I våra Small Groups är det max 4 tränande deltagare! Detta ger dig en unik möjlighet att träna med en personlig tränare som hjälper dig med just dina behov MEN du delar på kostnaden med upp till tre andra.

SGC - Apparatus

Pilates Apparaturen erbjuder ett brett urval av övningar för smidighet, styrka, balans och stabilitet. I gymet hittar du Reformer och Chair, båda finurligt utrustade med ett fjädringssystem som utgör ditt motstånd. Med små PT grupper finns stora möjligheter till individuell anpassning! Och vill du testa riktigt roliga och tuffa utmaningar kan vi "passa" dig så att inget går fel. 

SGC - Dynamisk Puls

Med stor variation både vad gäller övningar och tempo kommer du garanterat förbättra dynamiken i kroppen. Cirkelträning, Tabata, Funktionell träning, pulshöjare...

You name it! Här leker vi med både kropp och redskap! 

SGC - Three Planes of Motion 3PM®

3PM® är ett rörelsesystem som utvecklar din rörelse- och prestationsförmåga genom de tre rörelseplanen. Övningarna bygger på samspelet och interaktionen mellan kroppens olika strukturer och syftar till att "väcka musklerna" genom fria rörelser samt öka kroppsmedvetenheten. Med en uppladdning av strukturerna strävar vi efter att skapa ett så stort rörelseomfång som möjligt (Full Range of Motion).

PERSONLIG TRÄNING

Personlig Träning & Personlig Träning DUO

Personlig träning vänder sig till dig som har beslutat dig för att investera i dig själv och din hälsa. Träningen sker i våra lokaler eller vid önskemål utomhus. Vår spjutspets är Pilatesmetoden och annan "funktionell styrketräning" men tveka inte att höra av dig om du har andra önskemål. 

Du kanske gärna vill träna tillsammans med någon när du tar personlig träning. Det kan vara en bra motivationsfaktor. Kom med din partner, ditt barn, din vän... Ni kommer peppa varandra att uppnå era mål! Dessutom blir kostnaden lägre!

Movement Integration - Systemisk Rörelseintegrering

Movement Integration - Systemisk Rörelseintegrering

Systemet bygger på samspelet och interaktionen mellan kroppens olika strukturer genom gravitationen. Vi utgår ifrån förståelsen att kroppen är en sammanhängande enhet och att all rörelse som sker och inte sker i kroppens olika strukturer kommer att påverka hela kroppen. Vi söker efter samspel och interaktion mellan kroppens olika strukturer genom gravitationen. 

Du kan läsa mer under flik AKTUELLT

REHABTRÄNING / FYSIOTERAPI

Rehabträning är för dig som har en fysisk begräsning eller en skada att ta hänsyn till. Pilates har visat sig mycket bra som både förebyggande och rehabiliterande träning vid ryggbesvär. Du kan också behöva annan riktad träning och det hjälper vi dig med. Är du osäker på hur och vad du ska träna tveka inte att höra av dig till oss. Vi hjälper dig antingen individuellt eller i grupp, exempelvis PilatesMovementAwareness.

Balance4you tar emot patienter från bl.a. Euro Accident och Falk Health Care, DKV och Länsförsäkringar (remiss krävs). Balance4you har inget landstingsavtal, vilket gör att du INTE kan komma på högkostnadskort/frikort.

GRAVID & MAMMABARN TRÄNING

För dig som väntar barn har vi specialanpassad Pilates träning i Apparatus Gymet. För tillfället erbjuds gravid träning endast i form av personlig träning.

 

MammaBarn Träning - PILATES & Soma Move Easy

Du hittar information under flik AKTUELLT om kommande kurser. 

 

"MAMMA-MAGE" TRÄNING

Har du svårt att komma igång med träning igen efter graviditeten? Tycker du att magen "hänger" och är slapp? Har du fortfarande sviter kvar av "foglossning"? Känns ditt bäcken "sladdrigt"?

Efter graviditet och förlossning är det inte ovanligt att magen har svårt att "dra ihop sig" igen. Pga den ökade belastningen och trycket under graviditeten, spänns magmusklerna ut och det kan ibland bli en mer eller mindre kvarstående delning av "den vita linjen" (linea alba). Detta kallas rectus diastasis, många nyblivna mammor kallar det "mammamage". Låt oss hjälpa dig med ett passande och stegrande träningsprogram. Det är av yttersta vikt att "skynda långsamt" och det primära är att kunna aktivera den djupast liggande transversala muskeln. Detta kan ta mer eller mindre lång tid - men muskeln finns där.

Boka tid hos Rosanna Fondin som är utbildad "MammaMage tränare". Skicka din förfrågan till info@balanceforyou.se eller sök efter tid hos Rosanna under flik BOKA